Pivovar naším pohledem v bodech
• Pivovar se jmenuje podle bratrů Záhorových a v květnu 2021 slavili čtvrté výročí
o Kromě pivovaru bratři provozují ještě se svým otcem farmu (vlastní ječmen ale nečekejte)
o Vojtěch Záhora studoval chemii na VŠCHT, na magisterském stupni se přeorientoval navíc na pivovarnictví
o Zpočátku vařil pivo jen doma pro sebe a pro kamarády, pak pořídil 100l varnu a následně koupil technologie a spolu s bratrem založili pivovar (bratr je architekt/stavební inženýr – má na starosti nákupy, účetnictví a další agendu)
o Technologie pocházejí hlavně z Číny (kvůli ceně)
• „Mít pivovar je jeden velký mejdan.“
• Pivo je v podstatě stále vyprodané, do roku 2021 vařili cca 600 hl za rok, nyní zvětšují na 1000 hl za rok
• Vaří hlavně ležáky (podle nich nejlepší pivo), až letos (2021) začali dělat více svrchních, stále ale upřednostňují ležáky
o Celkově je v nabídce 9-11 piv (kyseláče devítku dělají v létě, stouty na zimu, česká desítka a česká 12 spíše výjimečně, novozélandský ležák a American Pale Lager zase celoročně – tvoří až 80 % produkce)
o Nejprodávanější pivo je American Pale Lager 10 (americký chmel, letní pití, hotové za 4 týdny)
o Jejich specialita - jako jedni z mála dělají nakuřované pivo (styl Bamberg Rauchbier) – polotmavé pivo, uzený slad (udí si ho sami), jeho odbyt ale není tak velký (lidé ho buď milují nebo nenávidí)
o Kromě piva zkouší také vlastní whisku (dělají sud ročně – 500 lahví za rok, nejstarší mají dvouletou, sudy berou od vinaře)
• Atmosféru jezdí nasávat do světa – mají rádi destilérku Laphroaig (whisky), z piva pak bavorské, belgické, ale i polské piva (boom poslední dobou – polské craftové piva)
o Sám má rád od Ravenu Berliner Weisse s limetkou a solí nebo SOUP IPA od Garage Beer
• Pivo lze koupit v jejich letním výčepu a zaváží větší města v okolí (Praha, Hradec, Pardubice, Nymburk, Poděbrady, apod.) – převážně jsou to hospody (fine dining/zážitková gastronomie, např. restaurace Sansho a podobně kvalitní) – cca 50 hospod, méně pivotéky
o V době covidu prodávali hlavně v lahvích (dříve 10 % v lahvích, v covidu 90 %)
• Design etiket začínal dělat bratr, později našli grafika v jejich stylu (Tomáš Svoboda, smot) – ke každému pivu mají vymyšlenou story (o míchačce na měsíci apod.)
Videoprohlídka pivovaru zde: