Už i pivovary vaří růžové pivo pro "Barbie“

Před premiérou filmu Barbie zahájila společnost Mattel ohromující marketingovou kampaň, která proměnila ulice měst, výlohy obchodů a sociální média po celém světě do zářivě růžového odstínu. Platforma Xbox od Microsoftu představila speciální řadu Barbie konzolí, Burger King zařadil do své nabídky růžovou omáčku pro hamburgery, a na trhu se objevily nástroje jako růžové šroubováky, vrtačky, pily a křovinořezy. Ani svět řemeslného pivovarnictví nezůstal imunní vůči tomuto masivnímu marketingovému přívalu spojenému s fenoménem Barbie a pivovary napříč Severní Amerikou vyrábějí růžové pivo spojené s novým filmem Barbie, což rozhodně nepřekvapuje.

Barbie režisérky Grety Gerwig ovládla pokladny kin s celosvětovými tržbami přes miliardu dolarů (v přepočtu asi 22,7 miliardy korun), zatímco snímek Oppenheimer Christopha Nolana zatím vydělal zhruba o polovinu méně, v přepočtu zhruba 11 miliard korun. S úspěšnou panenkou ho pojí unikátní fenomén – takzvaný Barbenheimer, ale není to tak, že bychom viděli zástupy řemeslných pivovarů, které by na počest dramatu Christophera Nolana horečně kvasily piva s tématikou atomové bomby. Na téměř všech frontách průmyslu zůstává Barbie jednoznačným vítězem.

Piva s motivem bomby by pravděpodobně působila nevkusně (i když i takové případy jsme již dříve viděli). Ale pivo s motivem Barbie? To je zábava! A je to také jeden z hlavních důvodů, proč byl růžovou barvou nasáklý marketing filmu tak úspěšný. Ačkoli celkové výdaje na marketing filmu Barbie ještě nebyly oznámeny, obecně se soudí, že reklamní tým dostal obrovský rozpočet a volnou ruku, aby si dělal v podstatě cokoli, co se mu zachce.

Masivní marketing Barbie se samozřejmě promítl i do dalších odvětví. Vzhledem k tomu, že svět piva je již dlouho posedlý popkulturou, bylo jen otázkou času, kdy se Barbie dostane i na pivovarskou půdu. Od názvů piv inspirovaných Barbie až po samotná piva, která zářivě růžově proudí do sklenic - pivovarníci měli spoustu příležitostí pro vyjádření své kreativity.

Samozřejmě to není nic, co by vás mělo trápit nebo rozčilovat. Nový film o Barbie nabízí spoustu zábavy a je více zaměřený na dospělé publikum, než by se na první pohled mohlo zdát. Barbie a Ken sice nevedou klasický život, nechodí ven a neflákají se, ale témata prezentovaná v tomto filmu jsou taková, že se s nimi dospělí diváci často spojí daleko více než ti mladší. Jako by řemeslní pivovarníci opravdu potřebovali záminku k výrobě růžového piva s motivem Barbie, a toto jim nyní přišlo jako ideální příležitost.

6 Barbie piv

Ne všechna tato piva byla nutně uvařena v souvislosti s uvedením filmu Barbie. Dá se však říci, že skutečnost, že byla k dispozici právě během premiérového víkendu, byla více než náhodná.

Barbie – Thimble Island Brewing Co.

Ovocný kyseláč / Alk. 5 % / Thimble Island Brewing Co. – Branford v Connecticut

Tato Barbie není jednorázovou, náhodnou novinkou vypuštěnou z varny pivovaru Thimble Island z Connecticutu - je nejnovějším přírůstkem do jejich letní série Sour Siren (kyselá siréna). Fermentace s jahodami a rebarborou vytváří příjemnou pikantní kyselost přerušovanou jemnými tóny sladkého ovoce. Ilustrace na plechovce vypadá opravdu jako Margot Robbie.

Montrosé – 8th Wonder Brewery

Růžový kyseláč v rosé stylu / Alk. 3.3 % / 8th Wonder Brewery – Houston, Texas

Houstonský pivovar 8th Wonder je doslova trojnásobnou hrozbou - minipivovar, lihovar a konopná lékárna v jednom. Toto nenáročné pivo, inspirované – ano hádáte správně - suchou a ovocnou chutí rosé, je osvěžující a jen lehce trpké. Pivovarníci říkají, že bylo uvařeno pro neziskovou organizaci The Montrose Center, která se zaměřuje na LGBTQ komunity, ale na tento seznam se dostalo proto, že ho místní zprávy vybraly jako perfektní pivní pár pro Barbie.

Her Dream House – Evil Genius

Růžové malinové třpytivé pivo / Alk. 5.5 % / Evil Genius Beer Co. – Filadelfie, Pensylvánie

Pokud jsou názvy piv jako I Love Lamp Hefeweizen nebo I'll Have What She's Having Stout nějakým ukazatelem, filadelfský pivovar Evil Genius se už dlouho orientuje na filmové názvy svých piv. Tento však není ani tak citátem, jako spíše skutečným ztělesněním všeho, co je Barbie. Jen se podívejte na ten třpytivý růžový lesk, který je jako stvořený pro sny.

Dreamhouse Not Included – Alloy Brewing Co.

Dvakrát za sucha chmelená NEIPA / Alk. 7,4 % / Alloy Brewing Co. – Coon Rapids, předměstí Minneapolis v Minnesotě

Mlhavá IPA s výrazně ovocitou chmelovostí díky extra porci chmelů NewZilla a Experimental 158, který je označován jako "The Ocho"! Jedná se o novou odrůdu chmele z oblasti Yakima Valley od společnosti Jackson Farms, který nabízí velmi žádanou kombinaci citrusů a peckovin, ale odlišuje se od ostatních chmelů jemnou chutí medu, jablek a vanilky.

Barbie Girl – Streetside Brewery

Ovocné pivo / Alk. 4 % / Streetside Brewery – Cincinnati v Ohiu

“I’m a Barbie girl, in a Barbie woooorld…” Všichni ten text známe, i když je doslova tragické, že tato slavná píseň z 90. let ve filmu o Barbie není (zřejmě proto, že se mateřská společnost Mattel kvůli tomuto hitu kdysi soudila se skupinou Aqua, kterou v roce 1997 zažalovala za porušení ochranné známky). Původně bylo toto pivo uvařeno jako součást série One Hit Wonders pivovaru Streetside Brewery a bylo přivezeno právě včas, když Barbie vstoupila do kin. Pivo Barbie Girl, vařené z jahod a manga, chutná stejně zářivě jako filmový Barbieland a je stejně růžové.

Pivovar Hellbender Brewing Company z Washingtonu přišel hned se dvěma novými pivy jak pro fanoušky filmu Barbie, tak Oppenheimera. "Beerbie" je růžový saison s 5 % alkoholu, který se vyznačuje nádechem pomerančové kůry a granátového jablka v celé své růžové kráse, zatímco "Hoppenheimer IPA" s 6,1 % alkoholu je za sucha chmelená chmely Amarillo a McKenzie, které pivu dodávají lahodnou ovocnou chuť. „Je to spousta zábavy a přivádí to lidi k ochutnávání piv," říká L. T. Goodluck, sládek, který na těchto pivech spolupracoval s majitelem pivovaru Hellbender Benem Evansem.

Americké řemeslné pivovary zareagovaly na „Barbie marketing“ a zájem fanoušků o produkty inspirované světem Barbie velmi rychle a pružně. Jsem zvědav, jestli se dočkáme v závěru léta podobné reakce i ze strany českých minipivovarů a zda se objeví nějaká růžová piva, která by zachutnala nejen Kenovi, ale hlavně Barbie. Ať tak či tak, experimentování s novými netradičními chutěmi a pivními styly nás bude věřím bavit dál. “I’m a Barbie girl, in a Barbie world …with a Barbiebeer …“

Ondřej Hampl

(s využitím zdrojů beer-flicks.com, untappd.com a webů pivovarů)